Garnbyte med vårtema :)

publicerat i Pyssel å sånt;
Då var det dags för ett garnbyte, den här gången med vårtema :). Det var ju så roligt förra gången så jag kan ju inte låta bli att va med igen :). Här kommer mina svar på frågorna. Det är nästan samma frågor som förra gången, men jag har nog lite andra svar...typ ;).

Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag älskar bomull! Och bambu :). Har inte testa lin än, men det kommer nog bli en favorit det med! Jag tycker verkligen inte om ull, det kliar och sticks och funkar inte alls för mig.

Vilken eller vilka är dina favoritfärger?
Det är lite blandat just nu, men blått, grönt, vitt och svart funkar alltid :).

Vad tycker du mest om att virka till våren?
Hmm...det har jag inte funderat på så mycket tidigare, men nåt med ljusa och glada färger. Små detaljer till hemmet är alltid kul :).

Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?
Just nu är jag jättesugen på att göra ett överkast i vågmönster till mig själv, det vore häftigt :). Men då är jag lite tråkig och skulle välja te x svart, vitt och grått för att kunna ha överkastet jämt och sen lägga till färg med kuddar o.d.

Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)
Jag har precis köpt min första Addi Swing och jag är jättekär i den! Köpte en 3mm för den storleken använder jag nog mest. Men annars gillar jag de "vanliga" grå i metall, plast går bort, de är för lätta och jag blir inte helt vän med dem. Har inte testat i trä eller bambu än iofs, kanske skulle va nåt. Men nu ska jag nog köpa på mig fler Addisar :).

Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
Jag har precis börjat sy igen och det är jättekul :). Sen ska jag nog testa det där med betong också. Fanns en nybörjarbok med lite olika projekt såg jag, så jag tänkte köpa den och kanske börja till våren nu :). Verkar spännande!

Vad tycker du om att unna dig själv?
Böcker, garn, tidningar :). Musik :). Sen brukar det också kännas väldigt lyxigt att köpa dyra krämer, scrubs osv, för det händer väldigt sällan och det är så skönt att använda :)

Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?
Iste är gott :). Kaffe, te och vatten annars. Rött vin eller öl till god mat :).

Favoritgodis?
Choklaaaaad! Och bilar, Polly... Favoritchokladen är Anton Berghs Chili & honey, supergod!

Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)
Jag har precis köpt lite scrapping-grejer och tänkte börja pyssla lite med det :). Annars inget.

Någon annat stort intresse som du brinner för?
Jag älskar hästar och ridning! Har ingen möjlighet till det nu, men så fort jag skaffat bil igen så ska jag leta upp en medryttarhäst :). Jag saknar ridningen och bara umgänget med hästarna så fruktansvärt mycket.

Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Deckare är favoritgenren, sen blir det en del chick-lit också :). En hel del romaner och biografier också. Älskar att läsa :). Jag har alltid varit en bokmal och har precis upptäckt ljudböcker, som jag annars varit vääääldigt skeptisk mot, men de är ju kanon att kombinera med virkningen :).

Har du några allergier mot livsmedel?
Nope! :)

Så där ja :). Nu väntar jag spänt på att få en massa kluriga ledtrådar till vem är min bytespolare och så ser jag fram emot att lämna en massa klurigheter på bloggen till personen jag ska skicka paket till :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hemlisen:

Kikar runt, tar in vad jag läser för att få en bra bild till att kunna utforma ett så passande paket som möjligt! Vi har mycket gemensamt, inte det där med hästarna, dom tycker jag bara är fina att titta på nuförtiden, men jag har delat det intresset förr, nu vill inte ryggen längre!

2:a kommentar, skriven , av Marie:

3:e kommentar, skriven , av Marie:

Ibland blir det fel, jag hann inte skriva utan lyckades få iväg ett inlägg. Teknisk så det förslår...



Jag är ju då INTE din hemlis utan spanar ledtrådar efter vem som kan tänkas skicka till mig och tänkte att jag kunde skriva en hälsning när jag nu är här. Ha en fin dag!

4:e kommentar, skriven , av Hemlisen:

Jag har oxå en Addi Swing och tyckte den var helt ok, men har nu köpt en ergonomisk Pony och är helt kär! Nummer 3 är min favorit oxå!

Jag har varit dålig med ledtrådar då jag legat magsjuk, men nu ska det bli bättre med det ;-)

5:e kommentar, skriven , av Christin:

Spanar i bloggar efter nån som har en Addi Swing nu... Det är kul och lite spännande det här, men tidskrävande ;). Ge mig meeer!!! ;)

6:e kommentar, skriven , av Hemlisen:

Jag har 2 hundar, man och hus. Och du får nog spana efter en Pony nål istället ;-)

Har du läst boken Galen i garn?

Kommentera inlägget här :