I gång igen!

publicerat i Projekt Hälsa;
I slutet av förra veckan var jag inne på Stadium och shoppade för mitt presentkort jag fick av bror och svägerska när jag fyllde år. Det var rea så jag kom ut med ett svart Nike-linne, en Soc-tröja och ett par supergosiga mysbyxor från Puma. Mina gamla mysbyxor är så slitna nu så det går inte ens att ha dem utanför husets fyra väggar... Men jag använder de fortfarande! ;) Jag undrar vad priset per användning har blivit för dem egentligen...kan inte vara många ören...

På vägen hem från Knalleland fick jag infallet att skaffa ett träningskort på Onyx. Jag vet att det är lite dyrare än Sportlife, men de har allt jag vill ha, bra tränare och så finns de på tre ställen i Borås. Jag kommer ju mest trolig hamna på Sjöbo inom kort, så då passar Onyx perfekt.

Jag var där igår och körde mitt första BodyPump-pass! Det var måååånga månader sen sist jag körde BP och längesen jag tränade överhuvudtaget, om man inte räknar med gårdsjobbet på Lyckans. Jag kan i alla fall meddela att det känns idag att jag inte tränat BP på väldigt länge. Jag har grym träningsvärk! Men på ett sätt är det skönt också, för jag vet att jag måste komma igång på riktigt igen för att jag ska må bra.

I morgon har jag bokat ett till BP-pass och på torsdag tänkte jag testa ett Body Combat-pass. Nån som har testat?

Jag har även börjat räkna hur mycket kalorier jag får i mig varje dag, med hjälp av ett program på internet. Jag vill gärna ha lite koll på det nu. Bara så att jag kan kontrollera mitt intag lite mer. Egentligen vet jag att jag äter bra, så länge som jag inte äter en massa godis eller dricker läsk. Det har blivit liiite mycket julmust och choklad den senaste tiden. Men nu är det slut med det! Vill jag ha choklad så gäller en gång i veckan! Sådeså!

En stor del i att jag vill komma igång igen är att jag vill gå ner i vikt för att jag ska kunna ha alla snygga kläder som jag vill ha, men även att jag ska kunna rida vilken häst som helst utan att känna att jag är för tung. Andra goa fördelar med träningen är ju att jag blir starkare, att jag orkar sitta emot mer i sadlen (när jag väl kommer igång med ridningen igen... nån som har en häst att låna ut???) och att jag kan leka med barnen runt omkring mig utan att bli andfådd :).


Ett sånt här snyggt linne tränade jag i igår! Jag har även ett som är blått :). De är supersköna och de är gjorda i nåt material som gör att det inte känns som att man är helt dyngsur ;).
Good stuff!

Kommentera inlägget här :