Blöö-dag...

publicerat i Allmänt;
Idag har det varit en riktigt skitdag... Jag kom upp rätt så sent och gjorde inget särskilt före lunchen, som var snabblagad. Potatis och fiskbullar var beställt och det går ju snabbt att fixa.

For till stan på eftermiddagen för att köpa lite garn till garnbytet jag är med i och jag tror att jag hittat sånt som passar bra. Det var ju bra i alla fall. Men det jag helst hade velat ha var ett naturvitt garn som jag hade kunnat göra en scarf eller halsduk av till en vän, men det hittade jag ingenstans. Åkte aldrig upp till sjöbo torg i och för sig, men jag tyckte det räckte med att åka till Rusta, Jysk, Erlandssons, Margarethas, Netto, Lidl och till sist Ica Maxi.

Det blev lite garn med hem ändå och jag har börjat på en scarf till mig själv, otroligt lättvirkad, men jag tror att jag behöver ett par härvor garn till, så det blir nog morgondagens uppgift att införskaffa. Jag köpte mig även en limpistol, en scrapbooking-tidning med lite annat pyssel i också och en cd-bok. Jag borde vara nöjd, men det är jag inte.

Mitt minne funkar inte riktigt så jag borde skrivit en lapp... Jag glömde köpa jäst, jag ska ju baka bullar snart. Jag glömde köpa avmaskningsmedel till katterna som jag hade tänkt och så hade jag tänkt unna mig en hårklippning, men det glömde jag bort.

När jag väl kom hem hade jag en äcklig huvudvärk och var så slut att jag bara gick och lade mig i sängen, med filten över mig. Jag orkade inte ens starta datorn och den är ju alltid på annars... Jag bara låg. Sen blev jag sur på pappa för att han blev sur på mig för att jag inte gör som han vill...det i kombination med att det tyvärr inte blir ett besök hos en vän imorgon gjorde mig till en svart fläck som låg halvdöd i sängen. Och jag som skulle åkt med min moster och tränat...det hade varit mycket roligare!

Nu sitter jag i alla fall i soffan, lite trött, men ska ändå försöka fixa lite pyssel till mitt paket jag ska skicka i garnbytet.  Och så lyssnar jag på min första cd-bok, den är bra :). Mari Jungstedt -I denna ljuva sommartid.

Nu när jag sitte roch skriver så låter det verkligen inte som en dålig dag, men det har det varit. Jag kan inte riktigt beskriva det, men det har i alla fall varit en. Morgondagen ska i alla fall bli bättre!!!

Kommentera inlägget här :