tidsbrist...

publicerat i Allmänt;
Trots att jag näst intill bara jobbar helger, så tycker jag tiden går så fort. Jag är helt uppe i virkningen nu, har massor med projekt på gång. Men före det så letar jag med ljus och lykta efter en lägenhet och ett annat jobb. Det tar tid! Träningen har inte blivit prioriterad all de senaste 2 veckorna och det suger, så det ska jag åtgärda nu!!!

Idag har jag vart i stan hos en kollega och lärt henne virkningens ädla konst, virkskolan fortsätter igen nästa vecka. Hoppas att hon har övat riktigt mycket tills dess ;). Mot slutet såg det jättebra ut! Hon gav mig också en massa Tilda-garn! Tack i massor!

Jag har börjat virka en så kallad ananassjal och har använt ett garn jag hittade på myrorna, men garnet tog slut så det blev en tur på vinst eller förlust dit idag och jag hade tur! Det fanns två likadana nystan kvar, så jag hoppas att det räcker, men jag är lite osäker. Tanken är att mamma ska få den, hon gillar färgen :). Men räcker inte garnet så får det bli ett evighetsprojekt... Hit
tade ett par nystan till och en härva på myrorna också.

För skojs skull tittade jag även in på Lundins i Dalsjöfors på hemvägen och fyndade ett 10-pack med Red Hearts Super soft-garn och 2 eco bomullsnystan. Här ska det virkas!

Nu är jag dock belagd med köpförbud!!!

Här är förresten mina nya, superfina skinnskor jag lyckades få till halva priset på Euroskos rea!


märket är Face :)

Kommentera inlägget här :