Pysseluppdatering!

publicerat i Pyssel å sånt;
Jo, men jag vet...jag är nog sveriges sämsta bloggare, men det är bara för att jag pysslar med så mycket annat. Det här blir ett bildinlägg, håll tillgodo :).


Mitt blivande syskrin, ska fixa till insidan bara :)


Köpte en bunt tyger, till hektopris, och börjar sakta (men säkert!) lära mig sy på masin igen.
Mittenbilden är på den där vägghängda fickförvaringen, som jag nämnt i nåt inlägg. Både den och prylkrukan, som är virkad med pålimmade bokstäver på, bor numera hos världens bästa Odin.



Sjalar är kul att virka! Den första är virkad i Sublimes baby cashmere merino silk dk och bor hos min fina vän Fia. Den andra är en rektangulärsjal virkad i kärleksknutar och den är mormor ägare till nu. Den tredje är en helt vanlig ananassjal, som här ligger på blockning. Om nån är sugen på den så är det bara att hojta!



Ibland är det allt kul med lite rutor också, eller hexagoner som allihop är här :). De första vet jag fortfarande inte vad de ska bli, men de var roliga att virka och så är det bra restgarnsätare! African flowers kallas de andra hexagonerna och de går superfort att virka! De första blev som synes en kudde och de svarta var tänkta att bli ett pocketfodral, men det blir nog en kudde det också. Pocketfoderalt får jag göra i nån annan modell :).



Bland mormors gömmor hittade jag det här gamla mönstret på en hjärtegrytlapp. Det är skrivet utav mormors kusin Maria. Än har jag inte lyckats tyda det helt, men en dag när jag har mycket tålamod så gör jag nog det ;). Andra bilden är på min första virkade duk. Inte svårt alls. Just den här har jag stärkt och format på ett glas så den är numera en liten skål.



En enkel bolero som mamma får modella. Det är i samma goa garn som Fias sjal, men i en annan blå färg. Supersnabb att göra, säg till om ni vill ha mönstret så länkar jag dit!


Den här katten får jag ibland besök av, min 8-åriga kusin :). Hon önskade sig en halsduk, "en sån som mamma fick". Den har jag inget kort på, men jag ska försöka fixa det. Hennes blev i lila med guldtråd, som hon kom på att hon ville ha. Hon blev väldigt nöjd i alla fall :)

Jag virkar även på ett linne och på en kollegas filt i mormorsrutor, men de projekten får ni inga bilder på för de blivande ägarna får inte veta hur det blir än ;).

Kram på er så länge! Nytt inlägg kommer inom kort :)

Kommentera inlägget här :