Det där med träning

publicerat i Projekt Hälsa;
Oj, oj...jag känner mig superseg, men det beror nog på att jag kanske är på väg att bli förkyld. Har ett huvud som just nu är tjockare än allt annat. Men jag hoppas att ett par alvedon och en ridtur löser det problemet! Idag blir det lektion för Fia och det var ett tag sen sist. Dessutom har jag inte ridit särskilt mycket den senaste tiden. Planen är i alla fall att rida Zoéga en gång i veckan framöver och jag hoppas även på lektioner på Lady ungefär en gång i veckan också. Bra träning!

Det där med träning har annars blivit lite åtsidosatt den senaste tiden. Promenaderna med Wallen räknas inte, vi går till Lyckans-skylten och det blir bara 1,6km fram och tillbaka. I alla fall om man ska tro skylten som säger att det är 800m till gården ;).

Nästa vecka har jag tänkt att jag ska kolla in Sportlife i Stenungsund. Kanske blir det ett gympass, men ett kul gruppass är ju inte helt fel heller! Det är liksom dags att komma i gång på riktigt igen :). I kalendern har jag skrivit in vad och när jag ska träna, så nu är det bara att följa den! Jag äter extremt dåligt just nu...eller, om jag bara låter bli allt godis, så äter jag nog inte så dåligt egentligen. Jag har slutat äta på McDonalds, väldigt bra. Men jag äter sällan frukost. Det blir det oftast bara när jag är ledig, så i princip bara helgerna. När jag jobbar köper jag oftast en kanelbulle på statoil på Henån som frukost. Till det blir det nästan alltid en Festis. Om jag bara slutar med den dagliga festisen så skulle jag spara en massa kalorier, tänk va bra!

Men nu är det snart dags att lunchfodra och sen bär det av till Orust för en ridlektion! Tjingeling på er så länge :)

Kommentera inlägget här :