Lång, men bra dag :)

publicerat i Allmänt;
Är mer än galet trött nu och borde väl ligga ner i sängen, men jag kan inte riktigt somna än. Dagen började kl 5 och en halvtimme senare var jag ute och väckte de söta, goa hästarna och gav dem frukost. Riktigt mysigt! I alla fall när man ser till att komma upp i tid så att man slipper stressa :). Sen var det taxi för hela slanten fram till klockan fyra då jag äntligen fick åka hem. Sen har det gått i ett, men det har ändå varit lugnt och skönt. Idag hade jag ju förberett mig själv på att arbeta på gården, så det var bara att börja i en ände och sluta i den andra :). Grushagarna blev mockade, ingen liten ponny hamnade på rymmen (börjar lära känna den lille sluge filuren :)), Lejjan och Wallen blev biolightade, stallgången sopad... Bara sånt som är skönt att pyssla med när man har lite mycket att tänka på. Hann även med att kolla på när Fia hade lektion för en av inackorderingstjejerna och ibland är det väldigt bra att bara sitta brevid och fräscha upp minnet själv. Tur att hon tyckte att det var okej med publik. Liksom bäst att fråga innan :). Bättre live-tv får man leta efter till kvällsmaten ;).

Och helt plötligt var det dags att hämta in de små liven igen och ge dem kvällsmat, hur kan tiden gå så fort??? Kom in för en trekvart sen ungefär...som sagt, det blev en lång dag idag med. Som igår, fast mycket bättre. Nu var jag ju liksom förberedd på det :). Slutet på den här dagen kan man väl i och för sig diskutera...men det är ju bara jag och mina egna demoner.

Nä! Nu är det faktiskt dags att sova! Imorgon är det ju jag som ska sitta på allra bästa Zoéga och få en lektion... Kommer jag kunna gå på lördag??? ;)

Kommentera inlägget här :