Jag hänger inte riktigt med...

publicerat i Allmänt;
För en alldeles liten stund sen satt jag i ett kök på Orust med den dära Fian och Hs äldsta son F. Jag hade slutat tidigt på jobbet och jag tror att jag och Fia skulle ut på en ridtur. Solen sken och de första svenska jordgubbarna hade precis börjat säljas. Självklart hade jag med mig en låda. Precis när vi tre sitter där vid bordet och ska mumsa i oss jordgubbar med mjölk, säger vi nästan samtidigt "Nu är det sommar!"

Bara helt plötsligt sådär så är det höst! Vad hände liksom? Jag gillar ju hösten och har egentligen inte så mycket emot det där regnet, förutom när jag ska klafsa i leriga hagar då. Hösten är mysig. Det är ljus och filtar och böcker. Det är struktur i tillvaron, planering och det är skönt när man kommer in i sina vanor igen.

Just nu händer det massor med konstiga saker och jag vet inte alls hur det kommer att bli, men "som vanligt" lär det ju inte bli i alla fall! För första gången sen jag flyttade till Malmö för åtta år sen så har jag köpt ett regnställ. Det tror jag definitivt kommer att underlätta min höst. Jag lyckades även med konststycket att hitta en micro-fleecetröja från Haglöfs för 300kr (ord. pris 999kr) som kommer bli perfekt att ha under t ex regnstället eller under en väst. Snacka om fynd!

Just nu ligger jag dödstrött på sängen och somnar nog ganska snart. Katten springer omkring och jagar lite spöken, sen kommer hon att sova jämte mig resten av natten (eller tills jag börjar röra mig för mycket, det tycker hon är rätt störande ;)).

Väckarklockan står på sju, imorgon ska jag morgonfodra de små hästarna och släppa ut dem. Efter det står sånt där som mockning av rasthagarna och höpackning på schemat. Lite plugg och annat pyssel ska jag nog hinna med också.

Men återigen undrar jag, vart tog tiden vägen? Jag är fortfarande kvar i juni... om jag ens kommit dit än! Förstår ni chocken att läsa om snökaos i nättidningarna och inte ha hunnit återhämta sig från de två föregående vintrarna än? Det är verkligen välförtjänt med en fin höst nu tycker jag!

Kommentera inlägget här :