Lerinpackning...

publicerat i Allmänt;
Man kan väl säga att insläppet av hästarna inte direkt gick som det var tänkt i kväll. Eller egentligen så var det bara den första ponnyn som ställde till det för mig. Jag har precis kommit ur duschen för ANDRA gången ikväll. Det hann bli lite mörkt när jag skulle ta in alla hästar, men det har inte vart nåt problem tidigare, men efter störtregn i natt så har hagarna blivit smått leriga, minst sagt. Första ponnyn (som är en supergo liten vallack) blev skrämd av nånting och precis när jag skulle haka fast grimskaftet så tvärvänder han och lyckas skvätta ner HELA mig med mysig lera.

Efter att ha sprungit i från det som hade skrämt honom så kom han tillbaka till mig och vi gick in och han fick sin kvällsmat. Han är i alla fall nöjd nu! Jag hade ju en bunt hästar till som skulle in, men det gick snabbt och smärtfritt (eller ja, jag har ett ilsket skavsår som inte gillar mina stövlar, men annars så!). En frieserhäst har flyttat in här och han är supergo och han var nog den lättaste att ta in av allihop, även om jag aldrig brukar ha några problem med resten av hästarna, så blev jag glatt överraskad över att han var så lätt när det var första gången jag tog in honom. Världens snyggaste häst är han också!

Men men...när jag väl fixat kvällsmat i alla boxar och fått in alla goa hästar, så meddelade jag Fia att hon är skyldig mig ett par glas vin efter min ofrivilliga lerinpackning, men hon tyckte mest jag såg rolig ut ;). Själv konstaterade jag att jag inte alls är så stabil som jag skulle vilja va... Det här borde va en kul historia och det kanske det är, om ett tag, men jag började lipa som en idiot när jag väl kom in... Stabil är väl inte mitt mellannamn just nu kanske. Nä, trött och lite nere nu... (och ja, jag känner mig en aning löjlig, men det skiter jag i nu).

Och så bröt jag av en nagel också!

Kommentera inlägget här :