Twilight

publicerat i Med näsan i en bok;
Ja, jag föll för grupptrycket och har börjat läsa Twilight-serien. Jag ska snart börja läsa den tredje boken, men jag underar; Är alla böcker lika sega innan de kommer igång??? I de två första böckerna hände ju inget intressant förrän i andra halvan av boken, med undantag de första kapitlerna i den första boken.
För om de är så sega så vettefan om jag kommer att läsa resten... När jag hade läst den första boken så tyckte jag att de var lite spännande och såg fram emot resten och den sen kommande filmkvällen (som nu inte blir av). Men ja, lite besviken är jag och jag förstår inte alls hysterin kring böckerna. Ja, förstår ju att jag inte direkt tillhör målgruppen, men ändå???
Tänk va mycket roligare det hade varit om anledningen till Rosalies avighet mot Bella var att det var hon som var helt galet tänd på Bella ;). Fast sånt kan man ju inte skriva om när man är en amerikansk författare som har målgruppen high school-tjejer från Suburbia ;). Hmm...
Och lite kul hade det varit om det visade sig att Jacobs pappa (kommer inte ihåg hans namn nu) hade haft ett förhållande med Esme eller varför inte Emmett. Fast det förhållandet hade ju gått åt helvete eftersom han är så anti-vampyrer nu. Eller att det visar sig att det finns en Buffy-brud som dödar varulvar och vampyrer, men som är allierad med Edwards familj på nåt sätt...
Hmm...tror jag kan fantisera ihop resten av böckerna sjävl ;)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Hmm, själv uppskattar jag böckerna för att de är just okomplicerade ungdomsböcker. Fast jag satsade på talbok istället för att läsa, kanske känns mindre segt då...

Missade för övrigt att det var fyra stycken så jag får bege mig till biblioteket och låna den sista någon dag.

2:a kommentar, skriven , av Ruina - tre barn under två år:

Böckerna är väl sådär, men filmerna är underbara, haha! Eller ja, det är väl den där härliga tonårsnostalgin som gör dom underbara. Och Edward såklart.. mmmmm.

3:e kommentar, skriven , av Lisa H:

Jag gillade inte första boken sådär jättemycket.. Tyckte verkligen att det märktes att den är skriven för en yngre målgrupp. Rätt så förutsägbart och Edward tyckte jag bara var smörigt fjantig. Men jag fortsatte ändå att läsa de efterföljade böckerna och jag tyckte nog att det tog sig lite mer i 3an och 4an! Man vill liksom veta hur det ska gå så då kunde jag inte sluta läsa :)

Kommentera inlägget här :