Sköna söndag

publicerat i Allmänt;
Sovmorgon, fan va skönt det är!

Gårdagen spenderades med att baka go äppelpaj, behandla Wallen och Lejjan med Biolight och sen hade jag planeringsmöte med mig själv. Ny, fin kalender och insikten att jag måste sätta mig själv först. Men det tar nog tid att lära sig det. Men jag hade en go dag igår :). Skönt att få lite struktur på tillvaron! Men jag kan ju tillägga att jag är lite måttligt förvirrad idag... Skulle hämta ett glas vatten förut, men det tog tre försök innan jag hade ett glas vatten med mig, haha. Alzheimers på g? ;)

Efter en sen frukost idag och oviljan att stanna inne hela dagen tog jag med mig W och L på en promenad... eller ja, en häst åt gången. Dessa två hade jag nog inte fixat att ta ihop än. LaVazza och Zoéga med en efterföljande Tarrazu funkar bra (om de ska in i stallet då ;)).

Sen testade jag även att biolighta L när hon fick beta gott gräs i slänten istället för att behandla henne i boxen där hon bara var orolig för att hennes polare W var så långt bort. Hon struntade fullständigt i vad jag gjorde med henne, hon var så nöjd med att få stå och käka gräs :).

Just nu kollar jag på Bones, men snart tänker jag lägga mig raklång på sängen med en bok :). Det är liksom sånt här man gör på söndagar, inget särskilt. Jag behöver egentligen åka ner till affären och köpa en diskpropp, men det får vänta! Jag flyttar mig inte många meter idag :)

Kommentera inlägget här :