handarbetsdag kanske..

publicerat i Allmänt;
Jag känner mig lite desorienterad, lite tidigt för mig att va uppe ;).

Igår roade jag mig med att leka med symaskinen och lyckades (?) med att sy en vägghängd försvaringsficka till hemmakontoret. Det är i princip två ihopsydda tygstycken med påsydda fickor. Den ser rätt okej ut, men den är för färgglad för min egen smak så den hamnar nog på nån dörr hos mormor, eventuellt i skafferiet eller uppe i hobbyrummet. Eller så ger jag bort den till nån :). Den funkar faktiskt kanon i ett lekrum också :).

Idag händer det nog inte så mycket. Ska eventuellt in en sväng till stan för att fixa mer garn till lill-kusinens halsduk. Blir nog mest virkning och kanske mer lek med symaskinen, köpte ju lite tyg igår :).

Ha det bra därute, trots lappmöglet som täcker landskapet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hemlisen:

Jag blev så full i skratt när du hade skrivit lappmögel, hihihi, det är min mans favorituttryck! Det är svårt att lämna lagom kluriga ledtrådar! Jag har ju varit med i gruppen ett bra tag men inte varit så aktiv och därför kanske inte så många lagt märke till mig. Men jag tycker att detta är så himla kul, jag har nu plockat ihop ett paket som jag tror du kommer gilla och det kommer att skickas nu i helgen!

Jasså snö, här kom det ner 3-4 flingor idag, känns som man vill ha vår nu!

Jag bor i närheten av huvudstaden! Hoppas din helg blir toppen!

2:a kommentar, skriven , av Carina:

Tack för dina fina rader. Det är roligt o få några rader från er alla som provar mina mönster

Ha de gott o hoppas du slipper mera "lappmögel" ;*)

Kommentera inlägget här :