innan jobb-blogg

publicerat i Allmänt;
Just nu fördriver jag tiden innan jag ska åka och jobba med att spela betapet och fundera på vad jag ska ta med för virkning till jobbet. Det lutar åt att fortsätta med en kollegas filt, det här ju galet många mormorsrutor som ska göras. Jag tänkte även kika in på bokrean och i garnaffären Stickat och klart på Hallbergsgatan i Borås. Igårkväll började jag på en halsduk till mig själv, men nu är jag lite osäker på om det finns mer av det garnet, köpte ju på rea... Får hoppas att det finns kvar, annars blir det väl nåt annat av det garnet.

Det är mycket virkning nu... Jag gillar det, men jag försöker få in träning och annat socialt också, men det går sådär. Jag saknar hästarna nåt fruktansvärt! Jag skulle ju bli medryttare på en häst i Aplared, men till slut bestämde jag mig för att tacka nej eftersom jag inte har en egen bil och ville inte låna morfars mer än nödvändigt. Ibland ångrar jag mig... men så fort jag har möjlighet att köpa en bil för några tusenlappar så ska jag börja rida igen!!! Det är nåt man definitivt inte kan leva utan!

Härom dagen träffade jag en gammal kollega på Kransmossen och det gick superfort att gå 5km-slingan när man tjötade så mycket som vi gjorde ;). Det ska bli fler gånger. I veckan ska jag även se till att komma iväg på ett body pump-pass, måste träna mer! Och fler promenader hemma. Ska försöka börja dagen med det kanske, det är ju en bra start på dagen!!! :)

Men ibland så nördar jag till det och har det väldigt trevligt med mina virk-kompisar :). Igår var vi hemma hos en jobbarkompis och träffade en tjej från en facebook-grupp. Vi hade det jättemysigt :).



Nu ska jag svida om till jobbkläder och ta en taxi i besittning! Va rädda om er där ute!

Kommentera inlägget här :