Nytt garnbyte på gång! :)

publicerat i Pyssel å sånt;
Nu är det dags för ett garnbyte igen, denna gång i gruppen Virka Mera på facebook :). Här kommer mina svar på frågorna :)


*Vilken är din favoritfärg?
Det har alltid varit blått, men nu slåss även grönt om förstaplatsen. Rött, lila, svart, brunt...ja, jag gillar färg, men även dämpade nyanser.

*Vilken garnkvalité gillar du bäst?
Bomull, bomullsblandningar, lin, bambu och vissa akryler -t ex Mercan.

*Vilket garnmärke är din favorit?
Rowan (calmer), Mark&Kattens (Victoria, Venedig, Wedding m. fl.), Himalaya (Elvan, Mercan), Sirdar och antagligen allt från Sublime. Och sen måste jag ju tillägga att jag antagligen inte upptäckt alla favoriter än, listan kommer säkert fyllas på ju mer jag håller på ;). Men ren bomull kan aldrig bli fel!

*Har du någon favoritnål?
Ja, definitivt Addi Swing. Men jag gillar Boyes mindre nålar också. Gillar INTE plastnålar, men har aldrig testat trä/bambu-nålar :).

*Vad virkar du helst en skön fredagskväll?
Det beror på vad jag är sugen på att göra och vad för projekt jag håller på med. Det kan va allt från mormorsrutor till en sjal eller kanske en amigurumi. Linnen har jag nyss börjat med. Små blommor eller fjärilar för att ha som dekoration till andra projekt. Finns för mycket kul att välja bland ;)

*Vad är din favoritgrej att virka?
Just nu är det nog sjalar...trots att jag inte brukar använda det särskilt ofta ;). Annars stämmer förra frågans svar bra in här också... ;)

*Håller du på med nåt annat förutom virkningen på din fritid?
När det gäller kreativa saker så har jag precis börjat med scrapbooking och så lär jag mig att sy igen :). Annars så försöker jag komma igång med träningen igen. Jag älskar hästar, men har ingen häst att rida just nu...

*Finns det något sorts hantverk du önskar vilja göra nångång?
Betonggjutning verkar kul :)

*Prenumererar du på nån tidning?
Japp, just nu Amelia, ToppHälsa och FitnessMagazine :).

*Vilken är din favoritgenre på böcker?
Deckare och romaner :). Livsskildringar och mysterier :).

*Har du några andra intressen förutom skapandet?
Jadå. Hästar bland annat, men det intresset är vilande just nu tyvärr... Litteratur, historia, hälsa... Listan kan göras lång :)

*Har du något husdjur?
Ja...en liten kattjej som bor hos pappa tills jag hittar en egen lägenhet igen. Just nu har jag mormors två katter som sällskap. Ett syskonpar, en röd hane och en vit/svart hona :).

*Vad är ditt favoritsnack medan du virkar eller gör andra hantverk?
Lösgodis eller choklad, Bilar, KitKat eller annt gott, men jag försöker låta bli det nu och hittills har det gått bra :). En vecka utan godis nu! Jag takcar sällan nej till godis och äter när jag bjuds, men jag försöker att inte köpa så mycket själv nu.

*Har du någon favoritdryck?
Iste, cola, vanligt vatten eller kaffe.

*Har du någon allergi?
Nope :)

Kommentera inlägget här :