someone give me a straight jacket

publicerat i Allmänt;
Jag vet faktiskt inte om det är en så bra idé att publicera det som jag kommer att skriva nu... men jag tänker i alla fall skriva av mig här.

Jag är så trött på att leva. Det känns ju tagiskt att skriva, jag är 27 och så oerhört trött på livet. Jag är så trött på folk, de allra, allra flesta. Små portioner av andra människor funkar, sen blir jag osocial och helt vidrig att umgås med. Jag har en sån dålig, dålig energi runt mig nu...den är hemsk. Allra helst vill jag bara skita i precis allt just nu, men jag försöker att inte göra det.

Jag är trött på att allt tar så fruktansvärt mycket tid, men samtidigt vet jag inte vad jag ska göra med tiden som blir över... Jag vet att det är dags för ett nytt besök hos hjärnskrynklaren, men jag ska snart flytta... Vad är det då för mening att börja om med nån ny? Jag gillar verkligen L i Uddevalla, men jag kan inte ta mig dit och just nu har jag inte råd. Det suger. Till veckan är det dags för telekontakt med läkaren jag träffade sist. Det ska bli skönt att prata med honom igen.

Skriver jag för mycket nu? Just nu skiter jag i det, kanske har jag redigerat lite imorgon...det vet jag inte. Det är mycket jag inte vet just nu. De som vet säger att jag har en allvarlig depression...jag vill fortfarande inte tro på det.

Jag sover både bättre och sämre än förut. Precis när jag flyttat till Lyckans sov jag jättebra, men nu är det dåligt igen. Förutom natten som var. Somnade (antagligen av ren och skär utmattning) i soffan hos Fia i fredags... Jag som bara skulle kolla vem som åkte ur idol och sen sova i min säng och inte i en soffa. Vaknade inte förrän fyra på morgonen, så då stannade jag kvar där jag var... Min lilla katt undrade nog vart jag hade tagit vägen, hon brukar alltid kura ihop sig vid sidan av mig eller vid mina fötter. Mys.

Vet du, jag är till och med trött på hästarna! Tålamodet är lite kort nu...jag brukar ha ett enormt tålamod, men nu är det definitivt kortare än vanligt!

Jag är fruktansvärt trött just nu, men somna kan jag inte... det är därför jag ligger i soffan och bloggar. Men nu ska jag nog försöka igen...blir en lång dag imorgon tror jag. Men jag har sett till så att jag har att göra! Det är bra. Den dära Fia har sett till att jag har att göra på vardagarna också. Det är också bra... stalljobb, det tröttar ut! Det är lite tungrott, men jag har nåt att koncentrera mig på. Väldigt bra!

checking in to the psych ward...give me a straight jacket please.

Kommentera inlägget här :