Pyssel

publicerat i Pyssel å sånt;
Jag vet att jag är lite dålig på att uppdatera trots att jag egentligen har haft lite att skriva om, i alla fall om man är lite pysselintresserad. Jag har bara inte känt för att blogga, eller så har jag inte orkat ta fram kameran och tagit bilder på det jag gjort osv. Jag har fortfarande inte tagit fram kameran, men det ska snart dokumenteras och läggas upp här på bloggen :).

Jag har tagit upp virkningen igen och sitter mest och virkar hela dagarna. igår gjorde jag klar en traktor som en kompis son ska få i julklapp. Är själv ganska nöjd medd en faktiskt :). Men det första jag gjorde, som inte var en grytlapp, var en boll av 6-kantsrutor. Den blev helt okej, men jag ska göra en till som ska bli mycket bättre! Jag har nämligen upptäckt hur man kan göra en cirkel så att den inte blir så "toppig" i mitten (som mina har blivit...suck). Men man gör istället en magisk ring och helt plötsligt så ser det sååå mycket bättre ut!

Och så har jag gjort ett monster också :). Riktigt nöjd med den, det är också en julklapp, så det kommer inte upp en bild på den förrän efter jul ;).

Jag har även testat att göra mormorsrutor för första gången i mitt liv! Jag hittade en riktigt fin som jag ville göra, så jag testade helt enkelt. Här har ni mönstret på den; VirkPias mormorsruta med blomma. Det kanske ser lite besvärligt ut att göra den, men det var jättelätt :). Jag funderar på att göra en pläd och än så länge har jag gjort rutorna i himmelsblått, marinblått och så tror jag att det kommer att bli vita rutor också, kanske gråa. Jag gör inte alla rutor med blomma, utan de flesta (om det blir en pläd) kommer att vara "vanliga" mormorsrutor med en cirkel.

Just nu virkar jag en giraff och en Scooby Doo :). Eftersom Scooby-mönstret är lite stort så modifierar jag det lite, kommer eventuellt lägga ut mönstret här, måste kolla med ägaren till det först.

Virkar såklart fortfarande grytlappar. Har en hel låda med dessa som jag ger bort till alla som vill ha. Brorsan har beställt grytlappar med runda prickar i och dessa ska jag snart börja på :).

Bilder kommer som sagt snart :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Hejsan!



Jag prenumererar ju på en tidning som heter inzpira. Du kan gå in på deras hemsida Inzpira.se. De hade förklaring hur man virkade blommor. Bara rena blommor förståss. Det var även de som hade de där tofflorna som jag skrev om på fb. Men vet inte om de har kommit ut där än. Annars kan du få beskrivningen mailad till dig. Måste bara skanna in den i datorn först.



Kram

Kommentera inlägget här :