När dygnet saknar timmar...

publicerat i Allmänt;
Jag känner bara att tiden inte riktigt räcker till. Jag har i princip bara pluggat idag, men kom bara i genom 100 sidor i kursboken. Det var väl bra i och för sig, men jag hade velat göra lite sökningar i Tabellverket och läst lite i kompendiet också. Dessutom hade jag velat börja fila lite löst på första tentafrågan. Även om varje fråga bara ska besvaras med en och en halv sida, så känns det som att det blir en hel del att skriva, skriva om och få ihop till en sammanhängande text.

Att skriva löst så här är väl ingenting, att skriva en akademsik text känns lite krångligare. Eller gör jag det krångligare än vad det är nu? Hmm...

Fast vet ni...jag har nog fått gjort en hel del i dag ändå! Det är en väldigt skön känsla när det är städat, tvätten är upphängd och att jag ändå hunnit med att plugga.

And on another note...

Jag känner mig synnerligen tom. Jag tycker att jag vänder mig ut å in för att göra alla nöjda just nu, men ärligt talat så räcker jag inte till och mitt främsta mål just nu är faktiskt att klara av den här kursen jag går. Den vill jag klara för min skull och jag behöver klara den för att bevisa för mig själv att jag faktiskt kan plugga på univeristet! Kursen är det mest egoistiska jag gör just nu och vet ni, det känns förbannat bra!

Jag börjar bli mig själv igen, vem det nu är, men det där suget börjar komma tillbaka. Veckorna går så in i helvetes fort så jag hinner inte riktigt tänka, men nu är det söndag och jag har hunnit med att bara få plugga. Som jag har längtat! I vanliga fall är det en massa annat som kommer i vägen och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att inte göra allt det där andra, eftersom jag oftast även vill göra det. Dygnet skulle verkligen behöva några fler timmar ;).

Jag längtar efter en egen lägenhet igen. Det slog mig härom dagen hur mycket jag verkligen saknar det. Jag saknar verkligen inte Sunningen, men en liten mysig lägenhet som inte ligger allt för långt härifrån skulle jag inte tacka nej till. Jag letar, men det är ont om lägenheter här just nu... Men det funkar att bo så här också! Jag vet ju att det är under en begränsad period :).

Jag är väldigt trött just nu, men jag vill inte riktigt lägga mig än...för då kommer morgondagen som innebär en lång jobbdag och en supertrött Christin.

Just nu bubblar det liksom över, trots att jag känner mig tom...det är en väldigt underlig känsla, men jag tror inte att jag ska skriva mer om det här. Inte nu i alla fall...

Jag börjar bli sur och bitchig.
...and terrified...
scary

Kommentera inlägget här :