Loppis!

publicerat i Allmänt;
Idag var det loppis på Lyckans, M hade massor med fina hästprylar till salu. Jag blev helt chockad när jag kom ut till ridhuset i morse. Hade verkligen ingen aning om att det var så mycket. SJU olika sadlar. Allt från junior dressyr till en Bates-sadel. Grimmor, grimskaft, short-chaps, tyglar, träns, täcken från liten till stor häst...ja, allt man kan tänkas behöva till sin häst eller som ryttare. Dock köpte jag inget idag, men jag ska nog lura av henne ett par sporrar ;). Det behövs när man rider lilla LaVazza!

Det dök inte upp så mycket folk som jag hade trott, men goa OptiMia (bl a tömkörning) kom förbi och även Lisa Johansson (centrerad ridning). Väldigt kul! En annan go tjej som dök upp och shoppade lite var E, där Sand bodde förut. Så kul att träffa er igen! :)

En av hästarna på gården ska säljas, Lady, så jag filmade försälningsvideon på henne idag. Lägger med den här så kan ni kolla direkt. Om ni är intresserade, så säg till så ska ni få ägarens nummer.

Mer hästar har det blivit idag. Jag biolightade LaVazza i över en timme och hon tyckte det va liiite tråkigt då, speciellt de sista två programmen, men hon tyckte allt att de va ganska skönt ändå :). Men lite jobbigt var det allt att va ensam i stallet, särskilt när allt är så nytt än. Men hon vänjer sig snart! Sen hamnade jag i lösdriftshagen där jag pratade länge med söta Pucko (jo, hon kallas så! Egentligen heter hon Ecco Starchip...) och med fina Kakan. De är speciella de där två! Det var lite svårt att gå från hagen och in i duschen... lite svårt att gå förbi Wallen också, men jag får gosa med honom imorgon -när jag har pluggpaus!

Jag avslutade kvällen med att lite oväntat hamna hos Fia och Odin. Jag skulle ju bara åka och köpa äckel-mcdonalds (för att jag konstigt nog va sugen på det), men att smyga in med det utan att Hon-med-ögon-överallt såg det var ju dömt att misslyckas ;). Men vi kollade på Galenskaparna och sen hade jag och Odin kvalitets-soffhäng när vi kollade på Fångarna på fortet :). Tänk att man kan bli så varm i hjärtat av att bara få ta del av hans liv en liten stund. Då är det skönt att leva <3 Han log med hela sin varelse när han berättade att han hade tävlat i mountain-bike idag :)

Hmm...nu tycker min lilla katt visst att jag ska sluta skriva här, för hon la sig precis på min mage och det gör det en aaaning svårt att skriva ;). Händerna blir liksom lite fast...

Gonatt söta vänner!



Kommentera inlägget här :