Fattigskogen -naturen

publicerat i Allmänt;
Fattigskogens Vildmarksby ligger i det som kallas Malungs Finnmark, en bit in i Dalarna. Lite historia kring den här platsen kan ni läsa om här, på byns hemsida. I slutet av en lång grusväg ligger byn, den ligger högt så utsikten är fantastisk! Runt omkring oss fanns skog med både blåbärs- och lingonris. Emma plockade varje morgon blåbär till sin frukost och att kunna göra det är nog bland det lyxigaste som finns! 
 
Emmas bild.
 
På vägen upp till stugan jag delade med ett gäng härliga brudar hade vi en fantastisk utsikt över skog och sjö, så vackert så att det nästan gjorde ont. Och vet ni, nu kan jag uppskatta naturens skönhet igen. Det tog några år och jag var så förbannad på naturen, jag orkade inte med det fina, då gjorde det ont på ett annat sätt. Jag har alltid älskat naturen uppe i Dalsland, men jag har inte kunnat ta in den de senaste åren när jag blev sjuk -nu kan jag! Jag njuter till fullo av den och det är så SKÖNT! 
 
    
 
 
En annan sak jag lagt märke till nu och som klickade efter att jag kom tillbaka från Fattigskogen är att jag blir sjuk av stadsluften och frisk av skogsluften. Nu är hon nog knäpp tänker ni, men nej. I många år har jag hostat slem och inte riktigt vetat varför, men varje gång jag är uppe hos mamma i Dalsland så försvinner det och likadant var det de här dagarna i Dalarna, men så fort jag kom tillbaka till Borås, så var det kört. En dag i Borås och slemmet var tillbaka. Jag pratade med en kusin till mig och hon förstod precis vad jag menade. Hon är en ur-lantis och känner skillnad så fort hon går ur bilen i Borås. Det är en himla tur att min dröm är ett hus på landet! 
 
 
Jag trodde att jag tog en massa bilder på utsikten, men tydligen inte, men några halvbra bilder ska ni få. Men vill ni se mera, så kika in på Stickameras hemsida för där länkar Ulrika till alla som bloggat om lägret.

Kommentera inlägget här :