Fattigskogen -garnlotteriet

publicerat i Allmänt;
Något som många såg fram emot var det stora garnlotteriet som hölls i lördags kväll. Det gick till så att man hade med sig fint garn, tillbehör och/eller böcker/tidningar som man inte längre ville ha. Något som helt enkelt inte längre kändes bra att ha liggande hemma, men som man ville att nån annan skumma få glädje av.

Det man hade med sig lämnades sedan in till VisaLisa och beroende på vad det var så fick man en eller flera lotter. Det jag hade med mig blev belönat med hela 7 lotter!

Allt som sen lämnats in samlades på ett av långborden i Storstugan och sen fick man gå och kika lite, för när det väl var dragning -ja, då gällde det att ha benen med sig för Ulrika drog lotterna fort och det tog slut fort på bordet. Jag vann på nästan alla mina lotter och jag är jättenöjd med allt fint jag vann! Jag har redan planer för en del av det 😀.




Snart kommer nästa del i bloggserien om lägret!





Kommentera inlägget här :