Fattigskogen -ett stickläger

publicerat i Allmänt;
Oj, jag vet inte var jag ska börja, jag vet faktiskt inte om jag kommit ur intrycksbakisen jag fick efter att jag kom hem i söndags kväll. Dagarna innan lägret gick i ultrarapid -jag väntade, längtade, var nervös och längtade lite till tills det blev onsdag morgon, för då skulle färden upp till Tiomilaskogen i Dalarna börja. Lägret anordnas av Ulrika, som driver Stickamera, genom Ateljé Norrgården, ett gårdsmejeri.
 
Nervös och förväntasfull åkte jag till flygplatsen för att hämta en långväga lägerdeltagare. Det visade sig vara den alldeles underbara Mikaela från Jakobstad. Härlig tjej det där! Lyckades knåpa ihop en skylt kvällen före, hihi.
 
 
Vi körde upp till mamma i Dalsland för lite brunch och toapaus och efter ett kort stopp för att köpa nödvändigheter så for vi upp till Dalarna. Vi stannade självklart vid vägen för att fota skylten upp till byn, för sånt gör man!
 
 
Vi kom fram på eftermiddagen och möttes av ett gäng härliga stickerskor som redan satt i sina campingstolar och stickade. För ni vet väl att en stickerska kan gå från noll till stickning på mindre än en minut?
 
 
Mina stugpolare Johanna, Jessica och Kerstin hade redan kommit fram och efter en kort presentation av stickgänget installerade jag mig själv i stugan Lon, som låg längst bort från Storstugan, men det var lite skönt för det blev i alla fall några minuters promenad varje dag. Mestadelen av tiden satt vi ju i olika konstellationer -ute, inne, stora grupper, små grupper, på bron. Härliga dagar!
 
       
 
Förutom att sticka på olika projekt, allt från sockor, sjalar, koftor och bebiskläder, så spanns och färgades garn. Emma, the master spinner, spann garn på slända mest hela tiden. Jag blev otroligt imponerad och blev otroligt sugen på att spinna jag också. Jag hade faktiskt med mig min slända, men jag var så inriktad på att sticka, så det blev aldrig av på lägret. Däremot vann jag jättefin ull från Manduzana och köpte även ull/bambu att spinna, så nu måste jag ju lära mig att spinna!
 
    
 
Detta får räcka ikväll, känslorna snurrar runt och tankarna kan inte längra forma några vettiga meningar. Jag är trött och nästa del av lägret får ni höra om imorgon! 

Kommentera inlägget här :