Senaste pysslet!

publicerat i Pyssel å sånt;
Hmm...jag har visst helt missat att blogga den senaste tiden, men jag har virkat desto mer! Så detta blir ett bildinlägg :)


Den svartvita är virkad i garnet Snöflinga från Svarta Fåret och mormor är nu stolt ägare av den. Väldigt varm och go säger hon. De andra tre har jag gjort de senaste dagarna. Det är snabbt och lätt med mössor!


En liten filur i Järbos Baby Pascal. Det är sådana där som blir till när jag behöver snabba resultat ;).


Angry Bird, svägerskan beställde ju en sån och då var det bara att göra en! ;)


Lill-kusinen fyller snart 8 år och då ska hon bland annat få dessa väskor. Just nu ligger de jämte symaskinen och väntar på foder. Superlätta att göra. Jag har använt Flox bomullsgarn till den gula, Nettos bomullsgarn till den gröna och den rosa är virkad i mitt nya favoritgarn, Victoria från Marks & Kattens, också det ett bomullsgarn.


Jag hittade det här tygnystanet när jag och mormor röjde lite i "köket" där uppe för att få fram symaskinen. Det är extremt knallgult och jag använde nog en för liten nål för det är otroligt tungt att virka, så jag tror inte att skålen blir större än så här. Den ska "pyntas" med nåt så att den inte blir så knallig.


Maria beställde en giraff till sin sötis-son och det här är resultatet :).


Marie har bland annat beställt hjärtan i blandade färger och här är några, som jag inte fäst trådarna på än. Fler är på gång! Perfekt för att bli av med lite restgarner :).

Jag har även virkat en lååång sjal till mamma, men måste göra om ca 30cm eftersom jag vände för tidigt när jag var lite trött så nu är sjalen 4cm tunnare på de sista 30cm... Inte så snyggt, bara att repa upp! Så bild på den kommer när den är klar.

Nu ska jag göra klart en liten katt och bara ta det lugnt tills min moster kommer hit och drar med mig på träning. Bara att kämpa på om jag vill ha mina snygge-jeans!!! Så det så!

Kommentera inlägget här :