Inte glömt!

publicerat i Allmänt;
Det är inte så att jag glömt bort att blogga, det är bara så att jag är så förbannat trött och har haft så mycket att göra att tiden och orken inte riktigt funnits.

Helgen var jobbig...Lördagen var okej i och för sig. Jag var mest ute och krattade rusgångarna rena från hö. Det ser lite roligare ut och jag behövde nåt att göra. Det har jag väl ändå, men jag behövde vara ute. Körde senare ner Fia, Kusken och J till en kräftskiva i Stenungsund. Körde ner dem två gånger faktiskt...de lyckades få med sig vin och blommor, men inga kräftor ;). Så det var bara att vända och åka tillbaka. Hemma igen försökte jag coola ner och sova, men det gick sådär...

Söndagen innebar ångest i form av att packa ihop alla saker på Sunningen och sen köra upp det till mamma. Som tur var kunde mamma komma ner och hjälpa mig packa, jag ville verkligen inte vara där själv. Det gick hyffsat snabbt och det tog inte lång tid att få in alla grejer i släpet pappa kom upp med. En gamma kollega från Borås kom upp och tog en snabbfika med oss innan vi begav oss till Dalsland. Jag var så trött på vägen upp så jag var knappt vaken. I vanliga fall blir jag irriterad när jag inte kör och det går alldeles för sakta, men då brydde jag mig inte. Inte ens på vägen hem, jag var bara trött och hade ont. Det gick i alla fall snabbt att få in grejerna i lagårn, så nu får de stå där tills jag hittar en egen lägenhet i Stenungsund. Men jävligt skönt att få det gjort, nu är det bara 2 bokhyllor som ska hit och så soffan... och städningen. Hjälp mottages gärna!

Den här veckan har gått så fort!!! Jag hinner verkligen inte med... Eftersom jag vill hjälpa till med allt som har med hästarna att göra, så gör jag det och det tar ju lite tid, så jag är sällan inne före nio på kvällen. På tisdagar är jag nere i göteborg och har kul på min kurs och sen har tiden bara försvunnit... Imorgon är det fredag, va hände liksom? Jag är fortfarande kvar på tisdag...

LaVazza har ju flyttat hit och det är kul att det finns en häst som jag kan rida, men det gick rent ut sagt åt helvete igår... Hon har tappat all respekt för mig och jag har glömt bort hur man ska rida. Det knäckte mig totalt. Jag har vart helt ur fas idag. Kom hem halv 4 och kände att jag behövde vila lite, somnade och sov i 2 timmar!!! Helt galet! Men jag behövde det nog. Sen sex har jag vart ute o grejat och nu är jag kanontrött!

Nä, nu blir det en stunds biolight och sen ska jag sova!

Förresten... Jag kan sova igen!!!! Bara det gör mig gladare :)

En vän sa; På sikt blir det bra!
Jag svarade; Och hur fan ska jag överleva dit då???

Men vet ni, jag lever fortfarande och nu sover jag ju i alla fall. Det verkar som om jag kommit en bit på vägen, även om det kanske är långt kvar.

Baby steps people, baby steps.
Sayonara.

Kommentera inlägget här :