Tur o retur göteborg x2

publicerat i Allmänt;
Igår var jag på min första islandshäst-tävling...det varen ny upplevelse kan man väl säga. Jag kan väl inte påstå att jag var världens trevligaste person igår morse, vaknade klart och tydligt på fel sida och inte blev det bättre när mina höpåsar jag packat till morgonfodringen var puts väck. Så istället för 5 snabba fodringsminuter så blev det sura tio. Men men, det är sånt som händer!

Det var Lyckans dotter J som skulle tävla med sin häst Unna. När häst, barn, kompis och tränare och alla prylar var packade så begav vi oss till Säve galoppbana. Respiratorn rullade fint med hästtransport och jag förstår varför Fian är så kär i den bilen. Den är stor som en buss och går som en klocka!

Jag var helt fascinerad och lite förskräckt när jag såg alla små islandshästar med sina lååånga och (inte för att va elak nu, jag är en av dem) ofta stora ryttare. Det var inte alls ovanligt att se en ryttare på 170-180cm som red på en häst som inte var högre än 140cm. Jag undrar bara hur man kan rida när skänklarna hänger under hästen...? Men det är väl en vanesak, jag har aldrig ridit islandshäst och de gånger som jag red ponny på ridskolan trivdes jag inte alls med det. Jag gillar min biffiga Zoéga på 176cm ;). Tja...hästarna får nog va över 160cm i alla fall för min del.

Det gick i alla fall jättebra för J. Hon kom 9a i 4-gången och 6a i tölten (precis utanför final). Kanonbra jobbat för att vara första tävlingen med Unna. :)

Höjdpunkten för mig var dock när jag träffade Js kompis mamma Helena, som snart startar upp sitt företag Veckans Njutning -Palmgrens praliner. Supertrevlig tjej!

Väl hemma igen väntade Lalle-promenad, middag och sen lastade jag repiratorn igen, fast denna gången med dess ägare och kusken. Champagnefest för dem i göteborg och lördagsmys för mig med Hanna. Kvällen blev dock längre än jag räknat med, klockan var över 3 på natten när jag hämtade två överförfriskade och glada människor för hemfärd. Då hade H och jag hunnit med att se en film och att sova ett par timmar. Eller ja, jag halvslumrade till biljakter från nån film.

Planen för idag är att städa, det går sådär just nu...bloggar och facebookar istället ;). Men snart så! Jag tänkte bara att jag skulle vakna lite först... typ.

Kommentera inlägget här :