Livet på en hästgård

publicerat i Allmänt;
Jag tror att jag snart börjar vänja mig vid livet på en hästgård. Kroppen blir trött och jag hinner inte med att tänka för mycket. Perfekt med andra ord! Det blev en väldigt lång dag igår... Jobbade först fram till fyra, det var den lätta biten. Sen kom jag hem och fick massor att göra som hade med hästarna att göra. Jag började med att mocka ur en grushage, piece of cake, men sen skulle ju gräshagarna mockas ur också... 3 skotkärror senare hade jag hunnit med EN! De andra tre blir söndagens projekt, eventuellt morgondagens om vi kommer hem tidigt (ska köra gårdsägarnas dotter till en islandshäst-tävling i Säve).

Efter det var jag ute med sötaste Wallen på en kort promenad innan han skulle Biolight-behandlas. Han ÄR snäll och han ÄR rädd för allt, men han var otroligt jobbig att behandla! Men han tyckte troligen att det var så skönt så att han ville ha ljuset överallt, helst på en gång ;). Hovarna fick ingen behandling, jag kunde inte ens lyfta upp dem! Tappade humöret helt och slängde ut honom i hagen, sen fixade jag mackor till mig och den hårt arbetande Fia. Välbehövligt!!! Men sen var det inte så mycket jobb kvar för mig igår, bara lite bärande av bommar. Vi fick finbesök av Svenshögen-tjejerna med tillhörande mamma och goa syster :). Det var hopplektion och det är alltid kul att titta på, fast jag tror att jag mest tjötade skit med syster A ;). Det blev i alla fall en go kväll, men det var längesen jag var så slut. Men ändå på ett bra sätt. Sov inte så mycket dock, så jag har vart krontrött hela dagen på jobbet...

Men vet ni? Då åker man och rider en häst! Då blir man piggelin :). Jag tog med min fina polare Zoéga till ridhuset och vi kollade om jag fortfarande kom ihåg grunderna. Konstaterade snabbt att jag behöver träna mer!!! Fast vet ni, jag galopperade! I ridhus! Utan Fia. Och det gick bra! Jag satt kvar i sadeln, skänklarna va bättre och fötterna va bättre och det blev rätt galopp! Så nöjd! Jag vet inte alls om det var en samlad och fin galopp eller hur det egentligen såg ut, men det kändes bra! :) Sen stod jag länge kvar i stallet och bara andades Z-energi. Hon må va lite bitchig, men jag tror ändå att hon har ett hjärta av guld <3.

Guppade hem på färjan, handlade lite på Kvantum och sen har jag bara fodrat hästar, mockat grushagen, gosat med Mysan, tagit en väldigt skön dusch och landat i soffan...snart dags att flytta på sig tror jag, annars somnar jag...

Kommentera inlägget här :