Kvällens bodypump :)

publicerat i Projekt Hälsa;
Jag är ganska nyss hemkommen från mitt första BP-pass sen olyckan (känner att jag skrivit det lite väl mycet den senaste tiden nu), och det gick bra. Jag tog det galet försiktigt och kände att jag kunde lagt på lite till på ett par ställen, men jag vågade inte. Det gör ont ibland och det känns inte som om jag har full rörlighet än. T ex kan jag inte sträcka upp armen lika högt som den vänstra, men det ger sig snart. På träningen kändes det ofta som om det låg en stor sten på hela skuldran som begränsade mig, men jag tror att det bara är att köra på. Men det är så frustrerande att veta att jag förlorat allt som hela vårens träning hade gett mig.

Jag kände mig som en stor, fet padda ikväll och det gjorde jag inte i våras. Då vägde jag nästan 2 kg mer än vad jag gör nu, men då var det muskler, nu är det bara fett och det både syns och känns. Enda botet är ju mer träning och mindre godis, så det är bara att kämpa sig tillbaka.

Det var i alla fall skönt att få gjort passet och veta att jag inte går sönder av att lyfta lite vikter. Jag trodde inte att det skulle vara nåt mer på TräningsStudion i sommar, så det kom som en glad överraskning att det kommer vara BP varje tisdag. Det är kanske inte bästa dagen, men det tänker jag skita i, nån annan kan köra till NÄL på tisdagar!

Det här kommer nog att bli en bra vecka. Både BP och ridning :)

Kommentera inlägget här :