Oväntat besök på Star Street

publicerat i Med näsan i en bok;
Jag har precis läst klart den senaste av Marian Keyes böcker, Oväntat besök på Star Street, och den var...annorlunda tror jag är ett bra ord. Förstå mig rätt, boken var bra, men inte lika bra som hennes andra böcker, men mycket bättre än Å andra sidan, som jag inte alls gillade (Det kan man inte tro, för jag har den både på svenska och engelska!). Speciellt så gillade jag den ettriga lilla taxichauffören Lydia, 26 år. Skrattade högt när hon skrämde kunderna till tystnad eller kastade ut dem, det har jag också gjort!

Om jag skulle sammanfatta hela boken, så skulle jag säga söt och gullig på Marian Keyes irländska vis. Då tror jag att alla som har läst nån av hennes böcker förstår vad jag menar :).

 

Nästa bok: Vårlik av Mons Kallentoft

Kommentera inlägget här :