Jag älskar att rida!

publicerat i Projekt Hälsa;
Igår hade jag min andra lektion och det är underbart kul! Igår lärde jag mig att "rida lätt", som jag antar att allt hästfolk förstår vad det är. Ni andra kan ju alltid googla det, för jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Man gör squats uppe på en hästrygg i takt med hästen ungefär. Förstår ni då? Var det en förklaring över huvudtaget egentligen? Men tja, det var ungefär det jag gjorde. Jag växlade mellan skritt och trav och senare mellan trav och rida lätt. Stunden i stallet och den knappa timmen i ridhuset gick otroligt fort! Helt galet fort!

Tonja, hästen som jag rider på just nu, har lite temperament innan man får på henne tränset och sadeln. Det tog en stund innan jag kunde kratsa hovarna, hon var tvungen att sparka av sig lite surhet först, men sen var det inga som helst problem...eller ja, hon fick sig ett par smällar av mig, sen lugnade hon ner sig.

Min stackars magmuskel, kändes lite bättre igår kväll och det var inga problem att rida. Jag upptäckte tidigare igår att plötsliga, häftiga rörelser inte är bra, annars är det mesta lugnt. Det känns att jag har ont, nu också, men inte mer. Det går snart över. Fick dessutom reda på att det är helt okej att träna, men att jag ska luta vid skarp smärta. Träna med lite försiktigthet, med andra ord.
i'll have a sexy six pack soon ;-)

Jag hade tur och kunde boka in nästa lektion på fredag redan, bara en veckas väntan den här gången. Skönt. Efter varje lektion så är jag så glad, det är helt galet vad roligt det är. Helt underbart! Jag är så glad att jag bestämde mig för att våga börja på ridskola. Det ångrar jag verkligen inte.
Kul, kul, kul!!!



Tonja -152cm
(lite skillnad mot Blues, 174 och Sanden som jag tror är strax över 170 nu också)

Kommentera inlägget här :