PH -v. 47

publicerat i Projekt Hälsa;
Just nu är jag mest hungrig och väntar på att maten ska bli klar, så det blir nog inte ett jättespännande PH-inlägg. Sammanfattningen av veckan skulle kommit igår, men då pysslade jag med en massa annat istället.

Det blev bara två promenader i veckan, målet var ju tre morgonpromenader, men det blev två eftermiddagspromenader istället. Det är ju bra att jag kom ut, men inte att det bara var två gånger. Det är inte alls på långa vägar tillräckligt. Speciellt inte om man fortsätter äta som jag har gjort den senaste tiden. Problemet är inte alls maten eller portionsstorlekarna, utan att jag envisas med att vräka i mig choklad hela tiden. Totalt blev det 400g...helt galet!!! Nu är det helt enkelt köpstopp! Jag har inga problem med att låta bli godismaskinerna på jobbet, utan det är när jag är på väg hem som det brister.

Summa sumarum betyder det här att jag gått upp 2hg och det är ju väldigt onödigt.

Man gör ju ett val när man äter eller när man låter bli. Allt är ett val. Idag valde jag att INTE köpa godis på hemvägen. Det valet tänker jag göra imorgon också.

Vikt; 82,4kg
Veckans mål; 3 promenader

Kommentera inlägget här :