Första gången på en häst

publicerat i Allmänt;
När jag var åtta år så red jag för första gången. Det var hemma hos mors jobbarkompis, men jag kommer inte ihåg var det var, skulle gissa på Aplared, men är inte säker. Hennes mindre hästar var utlånade, så jag fick rida på den största hon hade. Det var jättekul, men jag vågade inte hoppa över småhinder. Jag tror däremot att jag gjorde mer än att bara rida runt, för jag kommer ihåg att hon som hade hästen sprang jämte mig och höll i hästen, så lite fort måste det ju gått.

När bror fick sin cross var det meningen att jag skulle fått en häst, precis som min moster hade haft hos mormor och morfar på gården. Det blev aldrig så, jag var nog inte tillräckligt intresserad av det, även om jag tyckte att det var kul. Jag har alltid velat lära mig att rida, men jag har haft så mycket annat för mig, så det har aldrig blivit av. Nu har jag däremot fina, snälla Blues att rida på när jag hänger med Fia till stallet. Kul!

Kommentera inlägget här :