Oj då!

publicerat i Projekt Hälsa;
Jag kom i säng lite efter sju i morse efter en väldigt seg natt på jobbet och eftersom jag inte skulle jobba i kväll, så gick jag upp redan före ett. Klockan ringde vid kvart över tolv...sen låg jag och drog mig och helst av allt ville jag somna om, men se det gick inte. Eller, det hade väl gått egentligen, men då hade jag nog inte haft en lika bra dag som jag har haft idag.

Efter en pratstund med TaxiLisa käkade jag frukost och sen så bar det i väg på en promenad! Jag hade bara tänkt gå en halvtimme, för jag kände mig seg och ville väl helst ligga i soffan hela dagen. Efter en stund ute i vårsolen så var planerna ändrade och jag gick en runda på en timme...eller 59 min och 57 s. För de tre sekunderna är ju kanonviktiga...?

Det var jätteskönt att komma hem och vara svettig och törstig. En dusch och efter det en sväng till affären där det inhandlades rökt lax, en massa frukt, lite annat smått o gott och så lite lösgodis, som jag har varit sugen på hela veckan, fast nu är jag inte så intresserad av det där godiset, det står fortfarande där jag ställde det när jag kom hem. Jag köpte även en halvliter cola och den står så fint i kylskåpet så. Ja...senare under kvällen kommer det väl att förbrukas, men jag gillar att jag inte känner det där enorma godissuget längre.

Efter att jag handlat, lagat mat, diskat och hunnit kolla på ett avsnitt av Alias, så har jag också bakat två sockerkakor. En banan och en choklad med apelsinsaft i. Jag vet inte alls hur den sista blir, helt och hållet improviserat, men man måste ju prova! Chokladen är redan klar, men banankakan har några minuter kvar.

Så, en sak bara; Oj då, vilken energi man kan få en en promenad i vårsolen!



Igår var jag på kusinbarnet Jonathans ettårskalas. Det var skoj att träffa delar av släkten igen!

Här är huvudpersonen, som struntade fullkomligt i att man borde ha både assiett och en sked när man ska äta tårta. Han struntade också högaktningsfullt att han hade besök och somnade i stället vid bordet hos pappa. Ja, de säger ju att man ska vila efter att man har ätit. Han har tagit fasta på det!



svenne och jonathan

jonathan och tårtan

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Hej!
När får vi en ny uppdatering?
Kram

Kommentera inlägget här :