Nystart

publicerat i Allmänt;
Nu känns det som om jag lever igen.

Det var ett tag sen sist.

Oktober och november förra året är som ett svart hål...jag kommer inte ihåg speciellt mycket. Jag jobbade, det vet jag, för lön fick jag. Jag var inte social, inte alls. Eller, det fanns ett par tillfällen som jag var det, men de var få.

I kväll har jag suttit och skrivit ner alla mina lösa recept i ett block. Fint och samlat. Det känns som om jag är på väg mot samma håll nu. Äntligen.

Jag går omkring i min lägenhet och pysslar med lite av varje. Visst, långa pauser förekommer ofta, men jag gillar att ta det som det kommer. Det är roligt att ha ett eget hörn av världen att pyssla runt i. Härom dagen sorterade jag äntligen mina cd-skivor. För tillfället får de stå i alfabetisk ordning, de får inte plats på nåt annat sätt. Jag vill sortera dem i genre, men har för lite plats till det just nu. Böckerna står nästan i ordning nu, de får inte heller plats om jag sorterar dem efter genre, men de är fina. Jag gillar mina böcker.

Jag gillar min lägenhet.

Jag tror att jag snart gillar mitt liv också.

Kommentera inlägget här :