Storshopping

publicerat i Allmänt;
Eller ja, inte shopping i den materiella världen, som kläder och cd-skovor, utan mat-shopping.

Igår var jag nämligen och storhandlade och för första gången på jag vet inte hur många år (jo, år) som jag inte köpte godis, cola och en tidning. Det har annars varit standard hos mig. Jag går och hämtar det ajg ska ha och innan jag ställer mig i kassan väljer jag en tidning, godis (oftast choklad) och så vanligtvis cola. Det gjorde jag inte igår. Jag var i stället jättetaggad för att fylla kylskåp och skafferi med bra produkter.

Till exempel så kom jag hem med broccoli och blomkål, två saker jag aldrig har köpt själv förut, även om jag äter det när jag blir bjuden och faktiskt tycker att det är ganske gott. Jag var i ganske stort behov att fylla på förråden hemma, så bland det andra jag köpte fanns det:

  • fisk
  • grytbitar
  • wok-grönsaker
  • potatis
  • morötter
  • ärter
  • konserver
  • lök
  • kavring (mörkt bröd)
  • knäckebröd
  • frukt
  • tacotillbehör
  • pasta
  • pålägg
  • fil
  • juice
  • mjölk
  • paprika
  • tomater
Och hemma fanns det redan:

  • kasssler
  • kotletter
  • kyckling
  • grillkorv
  • köttbullar
  • Special K fullkornsflingor
Så nu finns det en massa gott hemma att laga bra mat av! Idag lagar jag kallops med morötter, broccoli och blomkål. Ris till det. Ska bli godis det!

Införandet av knäckebröd hemma verkar bli en succé. Har bytt ut en smörgås i frukosten mot en knäckemacka. Kanongott. Vet inte varför jag var lite anit knäckebröd...antagligen för att det smular. Jag gillar inte när saker och ting smular. Men det kommer jag över. Förhoppningsvis.


frukt

Flashar min välfyllda fruktskål



kvällsmat
Det här är vad jag åt när jag kom hem från affären igår. Ungefär samma som min frukost. Har flingor i filen då också, inte bara frukt. Har jag slut på frukt hemma, så händer det att jag har lite sylt i filen. Och nu när jag har paprika och tomat hemma, så brukar det ligga det på mackorna också.


Nu ska jag göra klart min kallops!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Mums! Jag vill också ha kallops!! Fick faktiskt själv ett infall av fruktstorhandling, har typ inte haft ordentligt med frukt hemma sedan jag bodde i malmö. Sedan blev jag inspirerad av ditt kiwi-inlägg så nu blir det kiwi till frukosten! Du måste förresten komma hit snart igen så vi kan ha fruktfest och kanske gå på friskis, har inte orkat masa mig dit än. och så får vi spela massor av sonic... fy för vattenbanor!

Kommentera inlägget här :