PH v. 5

publicerat i Projekt Hälsa;
Coolt!

Andra veckan har verkligen gått jättebra, i alla fall de fyra sista dagarna. Början av veckan var lite upp och ner. Inte så mycket med maten, utan mest hur jag sov och jobbade. Jag har ätit så regelbundet jag kan med det schemat jag har och har försökt laga så mycket mat som möjligt hemma. Det har dock blivit två McFeast-hamburgare, men till det kolsyrat vatten eller apelsinjuice och morötter. Nyttigare än så kan man nästan inte bli på McDonalds.

Den här veckan har jag också börjat föra måldagbok på riktigt. Årsmål, månadsmål och veckomål. Veckomålen är väldigt konkreta och det gör det lätta att nå dem. T. ex. "En promenad på fredag den här veckan" eller "Idag ska jag pröva en ny grönsak/maträtt".

Den här veckan har jag gått min första promenad för i år. Jag upptäcker området där jag bor och jag var ute i 28 minuter i fredags. En annan premiär för i år var i går, nämligen mitt första friskis-pass. Det blev ett bas-pass och det var skönt att springa runt och se ut som en tönt i en timme.

Vågen var glad den också, den visade nämligen på minus 1,2kg sen förra söndagen. Det är ju över alla förväntan och vansinnigt kul!


Dags att sova och vakna upp med trevligt träningsvärk i magen!

Kommentera inlägget här :