Sur och fet bitterfitta

publicerat i Allmänt;
Det är jag det.

I alla fall om man ska tro de kunder jag hämtade för ett par timmar sen. Sen är jag även en surmutta och tråkigaste människan på världen med mens dagligen. Vill du veta varför?

Jo, de fick inte ha med sig öl in i min buss. De lämnade efter många om och men ölen utanför, men fortsatte att gapa och skälla i tio minuter efter det, sen slängde jag ut dem. Jag var lugn till en början, sen brast det, sen lugnade jag ner mig, sen brast det igen och då åkte de ut. Innan jag var framme ringde jag till dem och sa att jag strax var framme, så drick sista ölen nu, ÄR NI SNÄLLA. Dessutom var de inte särskilt fulla, utan bara allmänt otrevliga visade det sig. Det är inte direkt första gången jag har öl-diskussionen med kunder och det kan vara lite gnäll precis i början, sen är det frid och fröjd och man har hur trevligt som helst hela resan. Jag vägrar städa ur bilen efter varje kund som har öl med sig...och det är fler än vad ni kanske tror. Jag dricker inte öl i ditt kontor och du gör det inte i mitt.

Jag brukar inta skriva blogginlägg om mina taxikunder, men fy fan vad jag var förbannad! Nu är det okej och jag har avreagerat mig på två kollegor (tack för det!) och snackat en ganska lång stund med en tjej i växeln och jag har dessutom haft trevliga kunder efter idioterna, väldigt trevliga faktiskt. Det var skönt.

Dessutom är det väldigt skönt att känna att det som de sa rann av direkt, för jag vet vem jag är (för det mesta i alla fall). Nu har jag ju dessutom skrivit av mig, så nu känns det ännu bättre. Så nästa gång ni åker taxi, var lite extra snäll mot chauffören.

Ett sista tack till BasketBruden (min jobbarpolare) som precis sa att jag är helt störd. Det är jag, men du gillar mig ändå.

Kommentera inlägget här :