Projekt Hälsa v. 33 och 34

publicerat i Projekt Hälsa;
Nu är det dags att komma igång med att uppdatera PH-blogg-delen minst en gång i veckan, som jag gjorde förut. Nu blir det för två veckor, men jag ska försöka uppdatera varje vecka. Ja, ni lär väl märka hur det går med det.

Vecka 33 var en riktigt bra vecka, med fyra promenader och ganska bra koll på vad jag stoppade i mig. det blev i alla fall inget godis, men ett par vändor på McDonalds när jag jobbade. Det var väl inte det bästa, men jag drack ingen cola till, utan kolsyrat vatten.

Vecka 34 började med att jag var sjuk...magsjuk, gööörspännande... Två dagar jobb och två (ja, i alla fall en) missad promenad. Fasen vad sur jag har varit över det. Men det blev i alla fall två halvtimmespromenader, onsdag och lördag. Det kändes bra. Kosten har även den varit bättre v. 34. Jag var och storhandlade i torsdags och har laddat upp med bland annat frukt och knäckebröd. Jag har ätit hemma när jag har jobbat och det blir ju både nyttigare och mer ekonomiskt.

Vågen är glad den också! Jag väger idag 87,6kg och det är 11,3kg mindre än när TaxiLisa slängde ut mig på Kransmossen för ganska precis ett år sen. Sen dess har det gått både upp och ner och stått still på vågen lite då och då, men det går neråt och det är det som är viktigt. Nånstans här på skrivbordet ligger det även en lapp med mina centimerer runt midjan de senaste veckorna, men den hittar jag inte just nu. Jag kan däremot berätta att även måttbandet är glad.



Idag är det måndag och jag är ledig och detta är min lördag, så idag har jag köpt en brownie, en cola och en 100g marabou. Jag har öppnat colan, ätit halva brownien, men nu vill jag inte ha nåt mer, så det får stå tills jag blir sugen igen idag. Blir jag inte det så ska det slängas, för imorgon är det jobbdag och då är det inte lördag mer.



I höst har jag tänkt att jag ska skaffa mig det där gymprogrammet som jag tjatade så mycket om i våras. Nu har jag förutom det vanliga som motiverar även motivationen att jag kör rullstolsbuss nu för tiden. Det innebär stundtals mer slit. Tunga rullstolar, bårar och konstiga arbetsställningar när man spänner fast dessa. Styrketräning är ju då en ganska bra idé. Sen har jag lite planer på att skaffa mig ett klippkort till badhuset. Simträning är ju något fantastiskt bra, skonsamt och man känner sig aldrig svettig. Positivt. Nån som vill hänga med?



Nu ska jag fortsätta njuta av min lördag!

Kommentera inlägget här :