Fel del av vägen

publicerat i Allmänt;
Japp!
Nån gång ska ju vara den första gången. Den gången var i natt kl. 02. Jag hamnade i diket, med en kund.
Smiiidigt.

Men han bara skrattade åt det, betalade och sprang hem den sista kilometern.
I gympadojjor och 25cm snö.

Nästa gång jag går med på att köra in på en oplogad grusväg med en massa [M]-skyltar och osynliga diken med en massa snö på, ta bilnycklarna ifrån mig!
Som tur var så tog inte bilen nån skada, det såg mer ut som om jag hade plogat vägen en bit. Jag ringde bärgaren och blev uppdragen...fast det såg länge ut som om bärgaren inte skulle kunna köra in på vägen jag var...den var så smal. Det är ju tur att det gick i alla fall, men det tog sin lilla tid.

När jag ringde till J i växeln skrattade hon bara åt mig. Hon kunde inte förstå hur jag kunde råka ut för allt samma natt. Tidigare den natten hade jag larmat för att en gubbjävel vägrade gå ur bilen och i stället tog tag i min arm. Han var nog den fullaste 60-åringen jag har sett. Hans fru försökte prata ur honom ur bilen, men det gick inte så bra. Under tiden som jag larmade ramlade han ut ur bilen, gjorde en "kullerbytta" över sitt staket och landade i en massa snö. Sen vet jag inte vad som hände med honom, jag åkte därifrån.
Crazy people.



Idag har jag sovit, kollat på en massa avsnitt av På heder och samvete, ätit glass och...tja, det var nog allt. Spännande dag.
Verkligen.

Jag tror att jag ska svara på lite brev nu.

Over and out.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mästaren och Margarinet:

Jag tycker det är hur härligt som helst att du kom upp ur diket!

/Mästaren

2:a kommentar, skriven , av Lisa:

Hihi, händelserik helg hör jag ;)

3:e kommentar, skriven , av Rebecca:

Härligt att läsa lite taxi-historier... Saknar att köra ibland. Tur att det inte blev någon allvarligare dikeskörning iaf :)

4:e kommentar, skriven , av Maria:

Nej men vad ska du ner i diket att göra, där är det bara snöigt och kallt! Själv ska jag snart åka tillbaka till Huskvaran och hoppas inte jag landar på samma ställe, oj vad det snöar!

5:e kommentar, skriven , av Laleh:

Typisk söderlänningar att köra av vägen när det kommer en gnutta snö ;) haha Puss vännen

6:e kommentar, skriven , av Marie:

Hihi!

Kommentera inlägget här :