Feel-good-movies

publicerat i Fyrkantiga ögon;
En igår och en idag. Feel-good-movies alltså.

Efter att jag lämnat av N hemma hos henne blev jag jäkligt skakis. Det var skönt att hon kunde distrahera mig från Partille till Borås, men sen tog tankarna fart när jag blev ensam. Bror och hans tjej och deras två kompisar krashade igår, i Vartofta av alla ställen. Han som körde väjde för ett rådjur i en kurva med resultatet att bilen voltade, enligt polisen, 14 varv på 500 m. Annso slutade räkna efter 6 varv. Bilen är skrot, men alla klarade sig väldigt bra, med hjälp av lite tur och bilbälten.

Bilbälten är en väldigt billig livförsäkring.
Kom ihåg det!


Jag fick tag på mamma i Cypern och sen ringde jag bror, men kunde inte riktigt slappna av innan de kom hem i natt...typ klockan 3.


Jag var ju tvungen att fördriva tiden på nåt sätt, så det blev lite Gilmore Girls och sen en film. Jag köpte The Holiday igår på Statoil. Den var faktiskt lika bra som jag hade förväntat mig, så jag blev jätteglad. Det är ju annars väldigt lätt att skruva upp en film och tro att den ska vara jättebra, men sen så blir man så besvken. Inte den här gången dock, väldigt kul. Helt rätt skådespelare också. Jag tror att det är första gången jag ser Jude Law i en film faktiskt. Kate Winslet var helt fantastisk, Cameron Diaz var, som alltid, väldigt bra. Det var dessutom superkul att se Jack Black i en mer seriös roll än de han har haft hittills. Han passade perfeft för rollen. Helt enkelt så var det en kanonfilm, en rom-kom-klassiker om du frågar mig.

188328-19

Filmen jag såg idag var, som du antagligen räknat ut (om du inte är jäkligt trög då), Elizabethtown, även det en go film. Den hade jag också velat se på bio, men det blev aldrig så. Alla i filmen var riktigt bra, men min favorit var faktiskt Susan Sarandon. Med henne i en film, så kan det inte bli fel, ta till exempel Thelma & Louise (för ni har väl sett den?). Hon skulle inte ha varit med från början, inte Geena Davis heller för den delen, men det blev så bra.

Filmen var inte alls vad jag hade förväntat mig, men på ett bra sätt. Dessutom var musiken jättebra! Det är ganska ovanligt, tycker jag, att ett helt soundtrack är så bra. Ofta är det ju bara ett par låtar som man gillar, men jag tror att jag gillade alltihop! Riktigt kul!

En film till i kväll kanske?

Kommentera inlägget här :